Saturday, January 12

Jika Aku Jatuh Hati


Bismillahirrahmanirrahim




Ya Allah..

Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya pada-MU,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu.


Ya Muhaimin..

Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang nafsu.


Ya Rabbana..

Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daridapa hati-Mu.


Ya Rabbul Izzati..

Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang, Yang merindui syahid di jalan-Mu.


Ya Allah..

Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajjat di sepertiga malam terakhir-Mu.


Ya Allah..

Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.


Ya Allah..

Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu...


Amin Ya Rabbal Alamin...


Shahdu sungguh puisi ini ditambah dengan alunan muzik yang mendayu-dayu. SubhanAllah, indahnya CINTA KERANA-MU.

#peaceNOwar

0 comments:

Post a Comment