Saturday, January 12

Petikan Doa Saidina Ali



YA ALLAH...


Jadikan kami dari kalangan orang yang dambanya adalah mencintai dan merindui-Mu,

Nasibnya hanya merintih dan menangis kepada-Mu,

Dahinya sujud kerana kebesaran-Mu,

Matanya terjaga dalam mengabdi-Mu,

Airmatanya mengalir kerana takut pada-Mu,

Hatinya terikat pada cinta-Mu,

Kalbunya terpesona dengan kehebatan-Mu...



Wahai Yang cahaya kesucian-Nya bersinar dalam pandangan para yang mencintai-Nya,

Wahai Yang kesucian wajah-Nya membahagiakan hati pada yang mengenali-Nya,

Wahai Yang dikejar kalbu para yang merindui,

Wahai Tujuan harapan para yang mencintai...



Aku memohon cinta-Mu,

Dan cinta orang yang mencintai-Mu,

Dan cinta amalan yang membawaku ke samping-Mu...



Jadikan Engkau lebih aku cintai daripada selain-Mu,

Jadikan cintaku kepada-Mu membimbingku pada keredhaan-Mu,

Jadikan kerinduanku pada-Mu mencegahku dari melakukan maksiat pada-Mu...



Anugerahkan padaku memandang-Mu,

Tataplah diriku dengan tatapan sayang-Mu,

Jangan palingkan wajah-Mu dariku,

Jadikan aku dari penerima anugerah dan kurnia-Mu,



WAHAI PEMBERI IJABAH
YA ARHAMARRAHIMIN...


[Petikan doa SAIDINA ALI KARRAALLU WAJHAH]
Ya Allah..Aku tidak layak untuk syurga-MU,Namun aku juga takut azab neraka-MU.


0 comments:

Post a Comment