Monday, February 27

En. Hati dan Cik Perasaan

Bismillahirrahmanirrahim...

En. Hati + Cik Perasaan = Complex

Itulah dia persamaan yang paling tepat untuk menggambarkan betapa kompleksnya En. Hati dan Cik Perasaan ni. Kalau nak hurai panjang lebar, entah panjang mana la entri ni jadi. Bersambung sampai Part 10-11 pun tak tahu. Begitu lah, lebih-lebih lagi lain orang lain la dia punya En. Hati dan Cik Perasaan. Jadi, kat sini nak ceritanya saya punya En. Hati dan Cik Perasaan la, sape lagi.

CONFUSE. Yes, thats an accurate word to describe my En. Hati
dan Cik Perasaan. Kadang-kadang, saya sendiri tak faham dengan En. Hati dan Cik Perasaan saya. Tidak dapat mencerna dengan betul, apa sebenarnya yang cuba En. Hati dan Cik Perasaan  describe to my mind. Ada masa, dia gembira. Tapi tiba-tiba je rasa macam nak leleh. Ada masa, tengah sedih nangis sakan nih. Tapi tiba-tiba pulak hormon ketawa dirembeskan secara berlebihan, tidak kena dengan masanya pula tu. Haisy, suka suki dia je. Tak faham betul la En. Hati dan Cik Perasaan ni. Confuse! Confuse! Confuse!

Oleh sebab hal yang demikian, jangan harapkan sangat orang lain nak faham kita punya En. Hati dan Cik Perasaan ni kalau kita sendiri pun tak khatam lagi bab-bab dia. Jangan nak melebih-lebih suruh orang hargai En. Hati dan Cik Perasaan kita kalau kita sendiri tak mampu nak hargainya dengan mengawalnya dengan efisyen. Begitu.. Pokok pangkalnya, kita sendiri yang kena usaha untuk kenal diri kita yang sebenar-sebenarnya. Kenal dengan En. Hati dan Cik Perasaan kita. Bukan ke tak kenal maka tak cinta? Ha, lu pikir la sendiri.. :)

0 comments:

Post a Comment