Sunday, March 18

Sentap? Agak la.. (Part 1)

Bismillahirrahmanirrahim..

Apa perasaan bila orang tegur kita? Khususnya orang yang tak berapa rapat dengan kita? Teguran yang kedengaran agak kasar, busy body, dan macam-macam lagi.

Lately, kerap kena tegur @ nasihat @ dalam bahasa kasarnya, kena sound. Perasaan? Tak payah tanya la. Manusia biasa.. Tambah-tambah hati ni, sangat fragile. Nak cakap manja pon boleh la.. Ya, hati wanita.. :)



Otw dari Terengganu ke Perlis, melepaskan rasa sedih dalam bas. Sebabnya? Not really sure. No accurate reason for that question. Yang pasti, rasa sedih. Tertinggal barang? Mungkin la kot.. Ingatkan adik dah masukkan semua beg dalam bonet kereta. Rupa-rupanya ada 1 beg yang tertinggal. Antara barang yang ada dalam beg tu;

  • telekung sembahyang
  • kasut sukan
  • charger handphone
  • ubat @ supplement 
  • toiletries (shampoo, conditioner, pencuci muka, berus gigi, deodorant)
  • perfume, kerongsang
Agak sedih la bila mengenangkan kena beli balik semua barang-barang tu, banyak la duit yang bakal melayang. Tapi takpe la, nak buat macam mana salah diri sendiri. Ya, salah sendiri, bukan orang lain.

"Barang kita, jangan nak harapkan orang lain."

Ya, kata-kata tu la yang buat kelopak mata ni tak mampu nak menakung airmata. Menusuk ke kalbu, tepat di jantung. Tapi, semakin lama lalui hari-hari kat Perlis ni, kata-kata tu sangat berguna. BERDIKARI. Itu lah perkataan yang tepat.


♥ Standing on your own feet, not depending on others. Thanks dear for a wonderful remainder. I'll keep it, close to my heart. 

0 comments:

Post a Comment