Sunday, April 8

Twisted

Bismillahirrahmanirrahim..

Kekadang hati ini tertanya-tanya.. kenapa semua ni harus jadi macam ni? pelik, tapi itulah hakikat yang terpaksa dihadapi..

Dulu.. sewaktu kita menghulurkan hamparan kasih buatnya, dia sambut endah tak endah.. kita ni wujud, tapi macam tak penting.. perasaan ni, hanya Allah yang tahu betapa sakitnya.. yang dia tahu, maruah dan egonya harus diberi keutamaan.. 

Sekarang.. bila kita dah didik hati ni supaya tidak terlalu mengharapkan pada yang tak sudi, dia pula datang menagih kasih
lama.. menagih janji-janji yang sudah dianggap terkubur layu bersama layanan dinginnya..

Apa yang harus dilakukan? perasaan sayang masih berbaki, tapi segalanya tidak seperti dulu.. tidak seteguh karang dilautan.. tidak semerah ufuk mentari senja.. tidak secerah kilat memancar dalam kegelapan.. yang ada hanya perasaan hambar, kosong, lohong..

Bagaimana ingin dipupuk kembali rasa sayang itu? rasa sayang yang dahulunya pernah mendebarkan rasa, meresahkan jiwa.. sungguh, aku kekok.. masih belum serasi dengan sikapmu yang baru itu.. berikanku waktu untuk menyesuaikan diri..

Ku pohon, jangan cepat melatah andainya sikapku terhadap layananmu tidak seperti yang engkau idamkan.. aku masih shock.. seperti baru mengenalimu.. kamu yang baru, bukan yang dulu.. kita telah tertukar tempat.. berikanku waktu yang secukupnya agar aku tidak menjadi sepertimu yang dulu telah mengecewakan aku..

* I'm glad that you've changed.. that's what I'm waiting for.. but, your sudden changes make me some kind of weird.. carry on, I like it.. just need some time to adapt with it.. 

0 comments:

Post a Comment